Link en informatie van mijn voedingsschema

15-11-2016

In dit blogbericht vind je een link en informatie van het voedingsschema dat ik hanteer. Er is een hele handige tool om je eigen voedingschema per dag op te vragen. Dit vereist wel enige moeite, omdat je dit telkens moet doen, maar na een week of twee weet je ongeveer wel welk eten je het best kunt vermijden en welk eten goed voor je is. Via de volgende link heb je binnen een minuut jouw persoonlijke voedingsschema voor die dag. 

https://www.fit.nl/gratis-voedingsschema

Er staat ook bij vermeld hoeveel voedingswaarden iedere maaltijd heeft, zodat je hier vanzelf ook een goed beeld bij krijgt. 

Je zult merken dat de website een voedingsschema voorstelt waar je ongeveer zes/zeven keer per dag een maaltijd eet. Het is belangrijk dat je niet twee/drie keer per dag een gigantische hoeveelheid eet, maar dat je je houdt aan deze kleine porties. Je lichaam verbrand namelijk geleidelijk aan op zijn best en zo blijft je inwendige motor geleidelijk door gaan. 

Het menu die de website voorstelt is vrij gecompliceerd. Je zult best veel aparte producten in huis moeten halen wil je het gehele schema volgen. Ik heb dit niet gedaan, maar  doe wel veel inspiratie van het schema. Het schema stelt bijvoorbeeld als ochtendmaal voor dat je een portie kwark met havermout, walnoten, bramen, frambozen en/of diepvries boerenkool door elkaar heen mixt. Dit hoeft natuurlijk niet allemaal. Ik doe meestal als ontbijt een plak volkorenbrood met een bordje kwark (met een banaan o.i.d.). Met een dergelijk ontbijt gaat het niet kei- en keihard, maar zoals ik al eerder zei: de intensiteit van je programma bepaal je zelf. Je kunt door middel van dit voedingsschema gewoon veel inspiratie op doen voor wat wél en wat niet goed is om te eten. Ik heb ongeveer twee weken achtereenvolgend iedere dag dit schema gebruikt om een beeld te krijgen voor wat dagelijks goed is om te eten en hoef eigenlijk inmiddels niet eens meer te kijken. Inmiddels heb ik mijn dagelijkse voeding al redelijk eigen gemaakt en probeer ik hier en daar ook wat te varieren door nog eens een voedingsschema op te vragen via de bovenstaande link.

Mijn dagelijkse voedingsschema ziet er ongeveer als volgt uit:

's Ochtends (9:00/9:30):
Bord kwark met een volkoren boterham (vleesbeleg o.i.d.)

Rond 12:00
Een banaan of een ander stuk fruit met vaak ook één of twee plakken volkorenbrood

Rond 14:00
Een snack als een broodje met zalm/makreel o.i.d.
Een appel

Rond 17:30
Avondeten. Vaak rijst (zilvervlies) met kip of vis. Je kunt hier ontzettend veel meer varieren, maar kip en zilvervliesrijst doet het altijd goed. 

Rond 19:00 (Half uur voor workout)
Een banaan met bijvoorbeeld een snickers o.i.d. (ja, dat mag af en toe en geeft je bovendien voor je workout een kleine boost om het langer vol te houden).

Rond 19:30/20:00 doe ik de workout

Rond 22:00/23:00
Ongezouten nootjes, walnootjes, pinda's o.i.d. Af en toe ook wel eens gezouten, maar nootjes zijn over het algemeen goede tussendoortjes. Dit bevat veel goede vetten.

____

Als je dit schema niet variërend genoeg vindt, kun je natuurlijk altijd andere dingen proberen. Dit werkt voor mij en zoek uit wat voor jou werkt. Ik vind het persoonlijk niet zo erg niet zo variërend te eten, omdat het mij rust en overzicht geeft dat ik weet wat ik elke dag ongeveer ga eten.

Gebruik de bovengenoemde website en vind jouw ideale voedingsschema. Varieer in het begin een beetje om een passende te vinden, maar voorop staat gewoon dat je niet dezelfde hoeveelheden en 'slechte' lekkernijen als in je oude patroon eet. Dat en mate van beweging en je zult verbetering merken!



Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin